2009. július 6., hétfő

Minden elkopik egyszer

Leginkább a láncok. Ezt kb. 6 hetente kell cserélnem mtb-n. Idén azt játszom, hogy ha beleesik a láncnyúlás-mérő 0,75-ös fele rendesen, akkor cserélem. Így már a 3. láncot sikerül használnom egy XT sorral. XTR racsnin tavaly már a második lánc is ugrott, úgyhogy azt többet nem használok. Hacsak meg nem szponzorálnak vele. Tehát nem :)


Viszont most nem a láncot cseréltem, hanem az X.0 markolatváltón a markolatot. Cirka 2 év használat után kopott el ennyire.


Már volt egy kis holtjáték is. Szerencsére (persze nem itthon) sikerült beszereznem az új markolatváltó árának kb. feléért a két darab markolatot, amihez új rugók is jártak. A szétszedésnél kell kicsit vigyázni, mert a teljes cucc műanyag - nem véletlenül ilyen könnyű.



Itt láthatjátok a szép új gripkót, ami újra ugyanolyan tökéletesen teszi a dolgát mint új korában. Feldobtam egy pár Ergon GR2-S Leichtbau markolatot is. A jobb tenyerem pár óra montizás után mindig megfájdult. Teszteltem egy GP1-es verziót, és nagyon bejött. Szarv nélküli volt, így fogást sem igazán tudtam változtatni, de nem is hiányzott. Miután 2x4ó-t terepeztem ezzel, meg is született a döntés. Hosszútávú tapasztalatokról majd beszámolok.


Végül ismét befigyelt egy fékbetét csere is. Ezek az itthon újabban kapható Avid fékpofák (organic pad, aluminium backed) irtózatosan kopnak. Persze így többet vesz belőle a user. Vissza kellene térnem a szinteres verzióhoz. Ezzel persze nincs vége az amortizációnak :) Az egyik fékkaromban elkopott a nyomáspontállító worm-gear drive egyik része (pedig annyit nem is tekergettem), illetve az "új" rugóstag sem úgy működik, ahogy kellene. Dolgozom az ügyön. Kellene még egy-két bringa :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése